דומדמניות – הפרי שמשגע את כולם

תוכן עניינים

דומדמניות הם פירות יער קטנים, מתוקים ועסיסיים המשמשים לעתים קרובות באפייה. יש להם טעם טארט ומשמשים להכנת ג'לי דומדמניות, יין דומדמניות ורוטב דומדמניות.

הפרי גדל במדינות רבות ברחבי העולם כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, הודו, צ'ילה, יוון וטורקיה. הזן הפופולרי ביותר של דומדמניות הוא דומדמניות שחורות שיש להן תכולת סוכר גבוהה יותר מזנים אחרים.

דומדמניות שחורות גודלו במקור באנגליה, אך כעת הם גדלים בכל רחבי העולם בשל גודלם הגדול ותכולת הסוכר הגבוהה שלהם. דומדמניות שחורות גדלות על שיחים קוצניים עם קנים ארוכים המייצרים פירות יער כהים קטנים עם רמה גבוהה של ויטמין C.

הפירות נקצרים מאוקטובר עד אפריל כאשר הם מבשילים על השיח אך ניתן לאחסן אותם עד 12 חודשים אם הם נקטפים ירוקים או קפואים ברגע שהם מבשילים על השיח. ניתן לאכול דומדמניות גולמיות או לבשל אותן

ישנם שימושים רבים לדומדמניות במטבח. יש אנשים שמשתמשים בהם כדי להכין מהם ריבה או ג'לי. אחרים משתמשים בהם להכנת יין או כמרכיב בקינוח. יש הרבה מנות שונות שתוכלו ליצור עם הפרי הטעים הזה.

האם הדומדמניות בריאות?

אנשים רבים לא יודעים שדומדמניות זה לא רק טעים אלא גם בריא מאוד. הם מקור עשיר של ויטמין C וחומרים מזינים אחרים.

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי אכילת דומדמניות עשויה לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב, סרטן ומחלות עיניים.

דומדמניות הם סוג של פירות יער קטנים, חמוצים וסגולים, הגדלים על שיחים. הם קיימים כבר מאות שנים והם פרי בריטי מסורתי.

דומדמניות עשירות בוויטמין C וברכיבי תזונה אחרים כמו סידן, אשלגן, מגנזיום, ברזל וסיבים. הם מכילים גם נוגדי חמצון המסייעים להילחם ברדיקלים חופשיים בגוף שעלולים להוביל לסרטן או למחלות לב.

בנוסף להיותם עשיר בויטמינים ומינרלים, דומדמניות יש גם כמה פיטונוטריינטים ייחודיים שעשויים להועיל לבריאותכם. לדוגמה, הם מכילים פלבנואיד בשם quercetin הידוע בתכונות האנטי דלקתיות שלו.

תכולת הסיבים של דומדמניות עשויה גם לעזור לך להרגיש שובע זמן רב יותר, מה שיכול לעזור בשליטה במשקל.

לבסוף, דומדמניות הן דלת קלוריות ולכן הן אופציה מצוינת לחטיף אם אתה שומר על המשקל שלך או מנסה לרדת במשקל כי הם לא יוסיפו הרבה קלוריות לתזונה שלך.

הדומדמנית היא פרי המצוי באזורים הממוזגים של חצי הכדור הצפוני. דומדמניות הם חלק ממשפחת ריבס. הפרי ידוע גם בשם "גוסיפיום".

הדומדמנית היא פרי בריא מאוד ובעלת יתרונות בריאותיים רבים. הם מכילים רמות גבוהות של ויטמין C וסיבים אשר יכולים לעזור בעיכול ולהפחית את רמות הכולסטרול. הפירות גם עשירים בנוגדי חמצון שיכולים לסייע במניעת מחלות כמו סרטן ומחלות לב.