מרק עגבניות – המרק שהטבעונים הכי אוהבים!

תוכן עניינים

מרק עגבניות הוא מרק שהוא גם בריא וגם לבבי. ניתן להכין אותו עם מגוון מרכיבים שונים, והוא קל להכנה.

מרק עגבניות קיים כבר שנים רבות והמתכון עודכן עם הזמן כדי להפוך אותו לבריא יותר ולבבי יותר.

אפשר להכין עם עגבניות טריות או עגבניות משומרות, אבל העגבניות המשומרות זולות יותר מאלו הטריות. העגבניות עשירות בליקופן שהוא נוגד חמצון המסייע בהגנה על התאים מפני נזק.

המרכיבים האחרים במרק עגבניות הם בדרך כלל בצל, גזר, סלרי, שום, מלח ופלפל.

מרק עגבניות יכול להיות מוגש חם או קר תלוי מה אתם מעדיפים!

כולנו יודעים שאוכל טבעוני הוא לא האוכל הכי בריא לאכול. הוא בדרך כלל עשיר בפחמימות, דל בחלבון ועשיר בשומן. אבל, ישנם כמה חריגים לכלל זה.

אחד החריגים הללו הוא מרק עגבניות.

מרק עגבניות נהדר לטבעונים כי יש בו הרבה חומרים מזינים והוא ממלא מבלי להיות כבד מדי. זה גם בריא כי אין בו בשר או מוצרי חלב שהם לרוב המקורות העיקריים לשומן ולכולסטרול בתזונה טבעונית.

מרק עגבניות הוא אופציה נהדרת לטבעונים מכיוון שיש בו הרבה חומרים מזינים והוא יכול להיות ממלא מבלי להיות כבד מדי על הבטן. זה גם בריא כי אין בו בשר או מוצרי חלב שהם לרוב המקורות העיקריים לשומן ולכולסטרול בתזונה טבעונית.

למרק הזה יש הרבה יתרונות בריאותיים וניתן להגיש אותו בדרכים שונות. אפשר לאכול כמנה עיקרית, כמתאבן או כתוספת לכריכים.

מרק עגבניות יכול לשמש גם להכנת רוטב עגבניות ורוטב זה יכול לשמש במנות רבות כולל פיצה, פסטה, חביתה ואפילו לזניה.

איזה עגבניות לבחור למרק עגבניות?

מרק עגבניות הוא מאכל שמכינים עגבניות רותחים, בדרך כלל עם ירקות ועשבי תיבול אחרים.

ניתן להגיש את המנה הזו חמה או קרה, עם או בלי שמנת או חלב.

עגבניות הן המרכיב הנפוץ ביותר במרק עגבניות. הם מהווים את בסיס המתכון ומעניקים לו את צבעו האדום. ירקות אחרים כמו בצל, סלרי, גזר ושום משמשים לרוב להוספת טעם ומרקם למרק. לפעמים מוסיפים גם ירקות כמו תרד, קישואים ואפילו תפוחי אדמה כדי ליצור מרק סמיך יותר.

התבלינים המשמשים במרק עגבניות משתנים בהתאם לאזור שממנו אתה, כמו גם למה שאתה אוהב. כמה תבלינים פופולריים כוללים בזיליקום, אורגנו, טימין ופטרוזיליה שיכולים לשמש למרקים בסגנון איטלקי בעוד שכמון פופולרי יותר למתכונים בצפון אפריקה.

חלק זה דן בסוגי העגבניות המשמשות במרק עגבניות.

שימוש בעגבניות משומרות היא אופציה מצוינת למי שחסר זמן או לא רוצה לעבור תהליך של קילוף, זריעה וקיצוץ עגבניות טריות. הם גם אופציה מצוינת למי שלא אוהב את הטעם של עגבניות טריות. החיסרון היחיד הוא שהן בדרך כלל יקרות יותר מעגבניות טריות.

אפשר להשתמש בעגבניות טריות במרק עגבניות אבל צריך קודם לקלף אותן, לזרוע אותן ולקצוץ אותן. זה לוקח קצת זמן אבל זה בהחלט שווה את זה אם אתה נהנה מהטעם של עגבניות טריות.

מרק עגבניות הוא מאכל מנחם שמכינים באופן מסורתי עם עגבניות משומרות או עגבניות טריות. את הזן המשומר בדרך כלל טוחנים, בעוד שהזן הטרי בדרך כלל קצוצים.

בחירת סוג העגבנייה המתאים יכולה להיות החלטה קשה. כשמדובר בעגבניות משומרות, צריך להחליט אם רוצים עגבניות שלמות, מרוסקות או חתוכות לקוביות. עגבניות משומרות שלמות מושלמות להכנת מרק עגבניות מכיוון שאין צורך לעבד אותן לפני הבישול והן ישמרו על צורתן בעת הבישול. עגבניות משומרות מרוסקות וחתוכות לקוביות יהפכו לעיסה ויש להשתמש בהן רק אם אתם רוצים שמרק העגבניות שלכם יהיה בעל מרקם חלק.

כשזה מגיע לעגבניות טריות, צריך להחליט גם איזה סוג עגבנייה רוצים: שזיף, שרי, ענבים או בגודל רגיל? עגבניות שזיפים נוטות להיות המתוקות והטעימות ביותר בעוד זני דובדבן וענבים חומציים יותר. זנים בגודל רגיל מגיעים בטעמים רבים ושונים אז עדיף פשוט לנסות אותם